Lee Nahat Shalom on Black Velvet by Shamel Pitts and Mirelle Martins
לי נחת שלום על Black Velvet – Shamel Pitts and Mirelle Martins
*english follows
שן ילדי שאיננו עוד
שן בין רגבי עפר בחשכת הרחם
אמא לא תיתן לכלום לפגוע בך שוב
אז שן ילדי שאיננו זה מכבר
נשימתך אינה אלא זיכרון מהעבר
תן לשמור אותך כמוצג במוזיאון
מנוילן וממוספר
שן ילדי שאיננו זה מכבר
אמא תנענע גופך נטול הנשימה
אמא תישאר לעד עם כתם בנשמה
תלושה סהרורית בין ערימות של אנשים
שן ילדי המת תחלום חלום שלא תגשים.
Hush now my late baby
Never to be back
Sometimes life is just-
BLACK ON BLACK.
Black Velvet מאת Shamel Pitts and Mirelle Martins הוצג כחלק משבוע מחול בימלאומי ירושלים של מרכז מחול שלם.
Sleep my child no longer there
Sleep between piles of soil in the darkness of the womb
Mama won’t let anything hurt you again
So sleep my child no longer here
Your soul is nothing but a memory from the past
Let me keep you as a piece from a museum
Laminated and numbered
Sleep my child no longer there
Mama will rock your soulless body
Mama will stay forever with a stain on her soul
Stranded and dazed between piles of people
Sleep my dead child, dream a dream that won’t come true.
Hush my late baby
Never to be back
Sometimes life is just-
BLACK ON BLACK.
Black Velvet by Shamel Pitts and Mirelle Martins was presented as part of Machol Shalem Dance House’s Jerusalem International Dance Week on December 3.
לי נחת שלום– שחקנית, בימאית ויוצרת בתיאטרון חזותי ותנועה. אמנית בועות סבון, מייסדת ומנהלת אמנותית של תיאטרון “באבלינג”.
מאמינה בלב שלם כי תיאטרון מחולל שינוי חברתי, בייחוד כשהוא נוצר בתוך קהילה, במה נועדה לפרוץ גבולות ולכן היא יכולה להיות
בכל מקום- מהחדר האינטימי שלי ועד למרחב הציבורי המשותף, חוקרת נצחית את הקשר בין אסתטיקה לאתיקה, בין חומר ורוח, מבינה את המציאות דרך ערימות גדושות של פנטזיה.
Lee Nahat Shalom is an actress, director and choreographer of physical theater and movement. She is a soap-bubble artist, the director and founder of Bubbling Theater. She believes in her heart that theater can affect social change, especially when it is created in the community, that the stage was made to break boundaries and as such, can be anywhere- from a private room to public space. Lee is constantly exploring the connection between aesthetics and ethics, between material and spirit and understands reality via heaping piles of fantasy.