Yulia Frydin on Project 48- Day 1

 English Follows*
עבודה מספר 1: “אגדת עוז”
שלושה גברים
בתלבושת אחידה
כתלמידים בישיבת חדר
משננים מילות שיר לילי
דתיות מלאה בריטואלים חוזרים
ספק ברצינות
ספק באירוניה
תחושה של מיניות
וזהות
חבוייה.
לעיתים נראים כנערי מקהלה בריטיים
לעיתים השמש שוקעת
והם ממשיכים
בעבודת
הפרך
הדתית.
עבודה מספר 2: “קלסתרון”
 
ורוד לוהט
מסנוור עיניים,
פסים
נקודות
פסים.
הובלה
מיקרופונית
נראה כמו הנחייה של
שיעור גאגא.
שלוש
נקודות
בצלע
כליצנים שמחים-עצובים
זוהרים
באור ניאון
הורוד.
מודולריות
נעה
בריקוד סופי
כפרופלור רך.
רעד בקול
מודעות
עצמית
בעיניים עצומות
בכל רמח איבריהם.
באור צהוב מגיע טיטניק
מבעד למראה
מבצבצות קוביות הבטן
בשקט תהומי.
ישנו נסיון לגעת במה שעבר
נגמר ותם
נסיון להראות משהו
שבלתי ניתן
לראות,
וקורה מעבר חד
מעדינות
למפגן ראווה
תנועתי
בין עבר
הווה
והעכשיו.
עבודה 3: “זהו המקור”
נקודות
עיטורים
פרחים
רקדנית מדהימה
דוהרת על הבמה
כסוס פרא
בתהלוכת
אופנה
מרקדת.

vogue

גם נוער העבודה
שם
עם הפרעות קשב
מקשיב לתקליט שנשרט.
 רגליים עם נמשים
סימנים כחולים,
שאריות זיכרונות.
עבודה מספר 4: “לוקר”
גופיה      גופיה
אדידס     אדידס
פעולת סחיבה
דיבורי רקע
שהם חזון הלהקה:
“באתי,
ביקשתי,
לקחתי!”
סטפ     סטפ
דבקה   דבקה
חזרה
חזרה
חזרה
פאדיחה.
הורה בכיוון השעון
אחת   שתיים
אחת   שתיים
אובססיביות.
אפריקה זה כאן.
שיער בלונדיני מתפרע בחלל
בקצב
בגרוב עצמי
כמו מאנקי לאב
בהיאבקות קראמפינג
איזה פאן,
והקהל מריע loud.
עבודה מספר 5: “מי אתה חושב שאתה”
 
מתחילים בשיעור ערבית
והקהל נקרע מצחוק.
ריקוד הכד היווני
עוצמתי
עובר בין תלמידה למורה
התנועה צריכה להישאר תמיד בתוך המסגרת
מפחד החלל הריק. (Horror vacui)

מודעות עצמית מוגברת,
ותמיד תהיי יפה
באגן הים התיכון,
כי הגברים כאן כמו מפלצות
מיתולוגיות
יטרפו אותך
כאחרונה הנשים.
אמא אדמה
מלאה בהומור
ופורצת את המסגרת
התנועתית
שהציבה
לעצמה.
יש דיווח במיקרופון לאח הגדול.
גבר מחפש משמעות
ופונה לאבא אדמה
בלי מניירות
בלי גינונים,
נקי מכל נטייה מינית
כמו קוף
כמו סוס
אצילי
שחזק ודוהר
ולא יכול לעצור
את עצמו
ואת הריקוד
הטבוע בו
כי הריקוד הוא מי שאני
הוא בי
ואני בו.
כמו השפה הבימתית של הילל
שתמיד חזקה ממנו
ותצא בצחוק עצמי
הומור משובח
מטובל
בגיחוך
וסרקזם
ואנחנו
רק
ננגב
את דמעות הצחוק
בצעדי
רדיפה
אל עבר דלת
היציאה.

Work #1: Oz’s Legend

Three men

In uniform

Like yeshiva students

Reciting the words of a lullaby

Religion full of repeating rituals

Doubtfully serious

Doubtfully ironic

A sense of sexuality

And identity

.Hidden

At times they appear members of a British choir

At times the setting sun

They continue

In the

Ruthless

Religious

.Work

 

Work #2: Composite

Hot pink

Blinding

Stripes

Dots

.Stripes

Microphone

Instructions

.Like those of a Gaga class

Three

Dots

On the rib

As happy-sad clowns

Glowing

In the pink

.Neon light

Modularity

Moving

In a final dance

.A soft propeller

A tremor in the voice

Self

Awareness

Eyes closed

.All body and soul

The Titanic arrives in yellow light

Unseen

Stomach muscles peek out

.In colossal silence

There’s an attempt to touch something passed

Over and done

An attempt to show something

That cannot be

Seen

A sharp change occurs

From gentleness

To a demonstration

In movement

Between past

And present

.And now

 

Work #3: This is the Source

Points

Decoration

Flowers

An amazing dancer

Galloping on stage

Like a wild horse

In a danced

Fashion

.Procession

Vogue

 

The young man from the piece is also

There

With attention deficits

.Listening to a scratched record

Freckled legs

,Bruises

.Scraps of memory

 

Work #4:  Locker

Tank top   Tank top

Adidas      Adidas

Dragging

Voiceover

:A vision for the company

,I came”

,I asked
!”I took

Step   Step

Debka  Debka

Repeat

Repeat
Repeat

.Mishap

Clockwise Hora

One   Two

One   Two

.Obsession

.This is Africa

Blond hair flying through the space

On beat

Independent groove

Like monkey love

Struggled crumping

How fun

.And the audience’s applause is loud

 

Work #5: Who Do You Think You Are

They start with an Arabic class

.And the audience cracks up

A powerful

Greek Urn Dance

Is passed between teacher and student

The movement must always stay in its frame

.From the fear of emptiness

.Horror Vacui

 

,Amplified self-awareness

And you’ll always be pretty

,The Mediterranean is in the hips

Because the men here are like

Mythological

Monsters

They’ll eat you up

.As the last of women

Mother Earth

Full of humor

Bursting out of the movement boundaries

.She set for herself

.There is a report on the microphone to Big Brother

A man looking for meaning

Turns to Father Earth

Without mannerisms

Without habits

Clean of all sexual orientation

Like a monkey

Like a horse

Noble

Strong and galloping

And unable to stop

The dance

Entrenched in him

Because dance is who I am

It’s in me

.And I am it

Like Hillel’s stage language

That is always stronger than him

And results in laughing at himself

Complex humor

Seasoned

With a chuckle

And sarcasm

And we

Just

Wipe

Our tears of laughter

In chasses towards

.The exit


ילידת 1983 (קייב, אוקראינה).profile-pic-yulia

גרה ויוצרת בתל אביב.

רוקדת,  מציירת,  כותבת,  מצלמת.

לומדת.

מלמדת.

תלמידה תמידית.

בעלת תואר ראשון ותעודה הוראה מטעם המדרשה לאמנות בבית ברל.

למדה קורס ציור סיני אצל האמן קזואו אישי.

חקרה את שפת התנועה של אוהד נהרין, ריקוד אפריקאי ושבטי,

מתרגלת איינגר יוגה להשקטת התודעה.

למדה ב”סימולטור” (שרון צוקרמן ומשה שכטר)

ב”שלומבל” (שלומית פונדמינסקי וענבל אלוני)

וכרגע נמצאת בתוכנית היצירה השנתית ב”כלים” (ענת דניאל).

מחפשת את השפה התנועתית

שאוכל לדבר בה-

בלי

לגמגם.

מילה.

 

 

 

 

 

Write a Reply or Comment

Your email address will not be published.