Yulia Frydin on Curtain 4: Sahar Damoni, Shira Eviatar and Asaf Aharonson

מחשבות על מסך 4:                                                                                                                                                       english follows  *  

פרג’ן-סחר דאמוני

משחק כדורגל ברקע,

שריקות אוהדים,

ריקוד סופי,

ספירלי

מתחולל על הבמה.

נוכחות ערפילית

מהפנטת,

מסתובבת בלי

הפסקה.

מסתובבת.

מסתובב-ת

לי

הראש.

דמות שדונית

הגיחה לרגע,

תאורה הוחלפה

לסגולה

כחלחלה,

ניאונית

זוהרת

בחושך.

מערבלת לתוך

עצמה.

אני מדמיינת, איך חוט לבן

הנפר…ם  

מהסליל,

חוזר למקומו,

בתנועה

סיבובית

מתמשכת ת ת ת ת ת ת ת.

אני מנסה ללפף אותו

בחזרה למקומו,

והוא פרו…ם

ומסתובב על

צירו,

בו=זמנית.

 

זורחות/ שירה אביתר וענת עמרני

שני גופים

שתי נשים

מפנות אלינו,

גב

מתולתל.

כל אחת

משקשקת

בקצב המוסיקה

הפרטית שלה,

החיה ונושמת

בתאי

גופה.

נענוע אגן לצד,צעד תימני.

כשהן מחזיקות ידיים,

הקצב שלהן

מסתנכרן

לגרוב

אחד.

יש לנו מנצחת. על הגרוב. התימני.

וזה הזמן לצאת

במחול שבטי. חייתי.

פרוע. אפריקאי.

שתי חיות פראיות.פורעות את אשר

נחרט בגופן.

מתופפות עם רגליהן,

ושיערן כמו מכחולים. צובעים

את הבמה

באנחות

קריעה. קריאה

להצטרף

לשבט. שלהן.

מתובלות, בהומור.

כפיים,

ממלאות את האולם-

הצלחתן להדביק את כולנו

בחאפלת הצהלולים

הקולולולולולולולולולושית

שלכן.

יאלה,

כפיים.

יאלה בלאגן!

 

מחבקות אחת את השניה

כמו תא אחד מופרה

שהתפצל לשתי יישויות

עם מטען גנטי דומה.

אך שונה.

הגוף נע על הריצפה

כמו “ספגטי במים רותחים”,

כמאמרו של מיסטר גאגא

ביקום מקביל.

הזיעה שוטפת את שאריות

ההידהוד. הפנימי

שנשאר בתאי גופכן.

הניענוע וקול הצהלולים

ממשיך לרקד

בתוכי גם .עכשיו.


אסף אהרונסון/ מה שמגיע

Painting by Dana Scutzקסם התפוח. מתגלגל ומתגלה

כל פעם בפריים חדש.

האור נכבה ונדלק,

ודמות גברית בחולצה צהובה, תחתונים

ומגפי גומי, מתייפחת על הבמה.

העוזרת האישית

סידרה לו

משרד. עם קערת פירות. אגרטל עם פרחים אדומים

ושנדליר תמנוני מפלתי.

אפילו משולש פיצה-

לא מצליח לנחם אותו.

סצינות קולנועיות. סוריאליסטיות.

נדלקות. אחת. אחרי. השנייה.

שאקירה בכבודה ובעצמה הגיעה

לעשות ליפסינג, בתנועת

ס     ל   ו   א    ו           מ     ו    ש   ייייייייי ן.

 

הפייטה מטפטפת תפוז בשרני

בתאווה.

“טעים לך”??  מישהו שואל מהקהל.

אחריי שאסיים עם המלון- אחזור אלייך.

איש נוסף מפרש לאישתו

על נזילת הרימון. שמגרגרת. על

פניו.

בואו תראו אותי איך הכל נזל עליי,

ואני הולך לגעת בך עם הידיים הדביקות,

במקומות האסורים.

 

בת ים מנומרת, קוראת

לנו לבוא לנשק אותה. בשלל שפות.

 

רולרבליידס.

בועות סבון.

סרט נע של מתעמלת אמנותית.

פיצוח אבטיח בתנועת ברק מיומנת.

אכילת קרח.

שיח מדברי קוצני שהתגלגל לכאן גם.

כולם כאן.

בחגיגת טבע המטורפת, הצבעונית, הנוגדת כל הגיון ממשי,

המדליקה זיקוקים ונותנת לנתיניהם לזחול בעירום.

נוכחים כאן

במסיבת דיוניסוס וחבריו האלים.

אם הייתם מזמינים אותי- בטוח

הייתי אטנדינג.

דולה מעצמי מילים כדי לתאר את מה שהלך שם

בשעה הזאת ומילא אותי בתחושת היי ואושר

שלא מפסיקים גם יום אחריי.

יצירה מבריקה, מלאת הומור, דיוק, הזייה, יצירתיות, פאן, תאווה, ועוד מילים רבות

וטובות.

פשוט לכו לראות ולחוות.

עולם, שאם הכל היה יכול להיות אפשרי-

יוצר את האילוזיה

שהכל באמת אפשרי.

:Thoughts on Curtain 4

Sahar Damoni- Pirgi’in

,A football game in the background

Fans whistle,

A spiraling,

Sufi dance,

Takes place on the stage.

A hypnotizing

Nebular presence,

Turns without

A rest.

Turning

Turn-ing

In my

Head.

A demonic character

Emerged for a moment,

The lights changed

To purple,

Blue-ish,

Neon,

Shining

In the dark.

Scrambles into

Herself.

I imagine, how a white thread

Is ripped

From the spool,

Returns to its place,

In continuous

circular

movement.

I try to wind it

Back into its place

But it is unwound

And turns

In place

Together.

 

Shira Eviatar and Anat Amrani- Rising

 

Two bodies

Two women

Turn their,

Curly backs

To us.

Each one

Shaking

To the beat of

Her personal

Music,

Alive and breathing

In the cells

Of her body.

Swinging the hips side to side, Yemenite step.

When they hold hands

Their rhythm

Aligns

To one

Groove.

We have a winner. Over the Yemenite. Groove.

And its time to embark upon

Tribal dance. Animalistic.

Wild. African.

Two wild animals releasing what has been

Etched in their bodies.

Drumming with their feet

And their hair like paintbrushes. Coloring

The stage

With sighs

Tearing, calling

To join

The tribe. Their tribe.

Seasoned with humor.

Applause,

Fills the theater-

Their success in infecting all of us

In a raucous party

The ku-lu-lu-lu-lu

Of theirs.

Yalla.

Applause.

Yalla Balagan!

 

They hug one another

Like an inseminated cell

That split to two beings

With similar genetic makeup.

But different.

The body moves on the floor

Like “spaghetti in boiling water”,

As Mr. Gaga says

In a parallel universe.

Sweat washes the leftover

Reverberation. Internal

That remains in the cells of their bodies.

The swinging and sound of the party

Continue to dance

In me also. Now.

 

Asaf Aharonson- What’s to Come

Painting by Dana Scutz 

Magic of the apple. Rolls and is discovered

Each time in a new frame.

The light is shut and turned on,

And a man in a yellow shirt, underwear

Rubber boots, sobs on stage.

His personal assistant

Arranged

An office for him. With a fruit bowl. A vase with red flowers

And a cascading chandelier.

Even a slice of pizza-

Can’t console him.

A cinematic scene. Surreal.

Turned on. One. After. The other.

The one and only Shakira arrives

To do lipstick, in

S  l  o  w  M o t i o n.

 

The pieta drips a fleshy orange

With lust.

“Is it good?” Someone asks the crowd.

After I finish with the melon- I’ll come back to you.

Another man explains to his wife

About the drops of the pomegranate. That purrs on

His face.

Come show me how it all drizzled on me,

And I will touch you with my sticky hands

In forbidden places.

 

A spotted mermaid, calls

Us to come kiss her. In many tongues.

 

Rollerblades.

Bubbles.

A motion picture of a gymnast.

Cracking a watermelon in one expert gesture.

Eating ice.

A tumbleweed that rolled in here too.

Everyone is here.

A crazy nature party, colorful, at odds with all actual sense,

Lights fireworks and lets her subjects crawl around naked.

There are present

At the party Dionysus and his godly friends.

If you invited me- I would surely

Be attending.

I plunge into myself to find words to describe what happened there

In that hour that filed me with a high and joy

That don’t stop even a day later.

A brilliant piece, full of humor, precision, hallucination, creativity, fun, lust and many other good words.

Just go see it and experience.

A world, that if everything was possible-

Would create the illusion

That everything really is possible.